Event Halloween i prace techniczne

by gilfuin on Listopad 16, 2014

Event Halloween

Upłynął ostatni dzień eventu Halloween – to jednak nie koniec walki pomiędzy Nightwoodowymi stworami. W tym roku postanowiłem uruchomić dodatkowy etap eventu, który umożliwi łowcom skuteczną walkę ze straszydłami atakującymi las nocy.

Początkowo dodatkowe opcje planowałem uruchomić jeszcze w ubiegłym tygodniu, jednak konieczność przeprowadzenia prac technicznych na serwerach gry uniemożliwiła mi udostępnienie ich w zaplanowanym czasie. Z tego powodu zdecydowałem się na wprowadzenie drugiego etapu walk, który potrwa od poniedziałku, 17 XI, do końca listopada (Andrzejek).

Tropiciele, łowcy oraz czarownicy (wspólnie nazywani obrońcami) otrzymają dwie dodatkowe opcje:

  • Ochrona – raz na godzinę hodowca może pomóc innemu obrońcy w odpieraniu ataków stworów. Umiejętność ta sprawi, iż wybrany gracz zyska losowy (od 5 do max. 40 minut) okres odporności na przemiany.
  • Zdrada – raz na 4 godziny obrońca może spróbować przeciągnąć potwora na swoją stronę. Sukces nie jest gwarantowany i akcja ta ma dużą szansę niepowodzenia.

Obydwie umiejętności dzielą ten sam licznik czasu. Oznacza to, że np. po użyciu Zdrady przez następne 4 godziny żadna z dodatkowych umiejętności nie będzie dostępna.

Wygrana wilkołaków

Wygrana wilkołaków sprawia, że wyprawa do Nory zyskuje nowe opcje – licznik poziomów oraz dodatkowy zestaw przedmiotów.

Dodatkowe opcje pojawią się w grze w poniedziałek, 17 XI.

Prace techniczne

W ciągu ostatniego tygodnia strony Nightwood zostały przeniesione na nowe, potężniejsze serwery – dzięki temu w przyszłości Smoki działać będą szybciej i stabilniej. Przenosiny wiązały się niestety z przerwami w działaniu gry oraz forum. W związku ze zmianami wystąpiło również kilka nieprzewidzianych problemów, jak utrudnienia w dostępie do niektórych profili graczy czy edycji postów Zgromadzenia. Zdecydowana większość usterek została już naprawiona, a ostatnie problemy wyeliminuję w ciągu najbliższych dni. Aktywny pozostaje również mój adres email admin@nightwood.net, pod który zgłaszać można wszelkie błędy czy trudności z dostępem do strony.

Bardzo przepraszam za wszelkie niedogodności, które pojawiły się podczas przenosin!

Smok Świetlik i Event Świętojański

by gilfuin on Czerwiec 22, 2014

Zdobycie Smoka

W grze dostępne są już dwa dodatkowe działy związane z drugą częścią Eventu Świętojańskiego:

  1. Zielarka
    Ze składników zdobytych na wyprawie „Skraj Lasu”  można tu stworzyć specjalne przedmioty wiązanki.
  2. Ognisko
    Wrzucając do ognia jedną z przygotowanych w punkcie 1. wiązanek mamy szansę na zdobycie składników szkoleniowych, losowego przedmiotu lub Smoka Świetlika.
    Ognisko działa jedynie, gdy moc płomieni wynosi przynajmniej 90%. W celu jej zwiększenia można skorzystać z opcji „Dorzuć Drewno”.

W najbliższych dniach w grze powstanie ranking graczy, którzy dodali do ogniska największą ilość Świetojańskiego Drewna.

Skraj Lasu

W tym tygodniu w grze pojawiła się nowa wyprawa – Skraj Lasu. Prócz zwykłych składników znaleźć na niej można specjalne przedmioty:

  • Gałązki Jesionu
  • Chaber
  • Rumianek
  • Gałązki Brzozy

Pozwolą one na stworzenie jednej z magicznych Wiązanek, które z kolei umożliwiają przywołanie Smoka Świetlika

Informacje i ciekawostki

  • Co 15 minut poziom ogniska odrobinę się zmniejsza
  • W najbliższych dniach w grze pojawi się ranking graczy, którzy dołożyli największą ilość drewna
  • Drewno dostępne jest też w Kawaranie

Plany, zmiany, aktualizacje

by gilfuin on Luty 24, 2013

1. Smok Piasku

Wprowadziłem do gry nowy żywioł – smoka piasku. Pełny opis żywiołu znajduje się w temacie na forum.

2013_piasek

2. Wybór wariantu

Poprawiłem okienko wyboru wariantu wyglądu. Zmiany możemy teraz zapisać bez konieczności przeładowywania strony.

2013_wariant

3. Adres profilu

Zmieniłem format adresu profilu gracza. Do strony hodowcy możemy dostać się wpisując http://smoki.nightwood.net/gracz/ID/imie lub http://smoki.nightwood.net/gracz/ID

4. Walka

Dodałem pierwszą wersję opcji pozwalającej na wybór domyślnego atakującego smoka (w ten sposób możemy pomijać listę wyboru smoków i natychmiast przechodzić do pojedynku).

2013_walka

5. Event zimowy -> Walki ze stworami

Na przełomie grudnia i stycznia rozpocząłem pracę nad nowym elementem gry – walką ze stworami. Początkowo miał to być jedynie krótki event, jednak w trakcie pisania zmieniłem plany.

2013_stwory2

W tym momencie mam zamiar stworzyć nowy dział, który wzbogaci system walk Nightwood.

Podstawowe założenia projektu to:

- pełna kontrola nad akcjami naszego smoka

- walka z jednym lub wieloma stworami jednocześnie

- duże znaczenie taktyki

- wykorzystywanie wielu cech i umiejętności

- stworzenie wyzwania również dla potężnych smoków

W tej chwili przebieg przykładowej walki wygląda następująco:

Potyczka rozpoczyna się po kliknięciu na ikonę wybranego pojedynku. System losuje  przeciwników spośród zestawu stworów dozwolonych dla danego etapu walki (mogę trafić na np. 4 „Testowe węże”, z których jeden otrzymał modyfikator „zaklęta trucizna” – jego ataki zadawać będą dodatkowe magiczne obrażenia).

Na początku automatycznie rzucane są czary startowe. To specjalna kategoria umiejętności nie wymagająca żadnej akcji ze strony użytkownika.

Na chwilę obecną każdy z walczących posiada cztery podstawowe statystyki:

- Zdrowie – ilość „punktów życia”. Obrońcy/atakujący przegrywają walkę, gdy suma ich HP spadnie do 0.

- Zbroja – chroni przed obrażenia fizycznymi. Może zostać zmniejszona w wyniku ataku lub użycia umiejętności.

- Zbroja magiczna – chroni zarówno przed atakami fizycznymi i magicznymi. Każdy atak, niezależnie od ilości zadawanych obrażeń odejmuje 1 punkt zbroi magicznej. Niektóre umiejętności nie działają na stwory, które posiadają co najmniej 1 punkt zbroi.

- Przywołane stwory – przywołane stwory zapewniają dodatkowe bonusy dla stworów lub w podczas każdej tury wykonują określoną akcję (atak, regeneracja zdrowia itp.).

Pierwszy ruch należy do najszybszego stwora na polu walki . Szybkie stwory potrafią wykonać wiele ataków w ciągu jednej tury.

Gdy przychodzi nasza kolej możemy wykonać jeden z podstawowych ataków lub wybrać którąś ze zdobytych wcześniej umiejętności. Każda z nich posiada zestaw cech:

- Obrażenia – ilość punktów obrażeń zadawanych przeciwnikowi

- Opóźnienie – niektóre umiejętności mogą zostać użyte dopiero po upływie X tur od ostatniego ich wykorzystania.

- Efekt – niektóre umiejętności posiadają dodatkowe efekty: pozwalają przywołać stwora, zwiększyć szybkość naszego smoka, zmodyfikować punkty zbroi przeciwnika przeciwnika itp.

Walka dobiega końca, gdy suma HP atakujących lub obrońców wynosi 0.

2013_stwory

 

Na chwilę obecną przygotowałem:

– „labirynt” po którym porusza się smok – wygrane potyczki odsłaniają kolejne etapy walki.

– system walki – losowanie przeciwników, podstawowe ataki i testowe umiejętności. Zbroję magiczną.

Brakuje jeszcze:

– przywoływania stworów i używania zbroi podczas walki

– statystyk, nazw i obrazków przeciwników oraz umiejętności (każdy z przeciwników jest w tej chwili „testowym przeciwnikiem X” :) ).

– balansu – to najtrudniejszy etap pracy – umiejętności, efekty i obrażenia muszą zostać dobrane w taki sposób, by zapewniały emocjonującą, zbalansowaną rozgrywkę.

6.Popularne Newsy

Dodałem nową stronę, na której  umieściłem listę newsów cieszących się największą popularnością w serwisie Facebook.

7. Żaba

2013_zaba

Świąteczny plan działania

by gilfuin on Grudzień 24, 2012

 

 

Edit: Kolejne uaktualnienie dat :)

W te Święta przygotowałem event składający się z trzech etapów:

24 XII

W Wigilię rozpoczyna się tradycyjny event świąteczny. W grze dostępna będzie specjalna wyprawa, świąteczne opcje oraz możliwość tymczasowej przemiany chowańca w Smoka Świąt. Smok Renifer pozwoli również otworzyć zgromadzone prezenty,

Dokładny opis świątecznych opcji znajduje się na Wiki!

Styczeń 2013

Rozpocznie się Event Zimowy. Uruchomię możliwość odwiedzenia mroźnych krain i walki z napotkanymi tam stworami.

Event początkowo miał rozpocząć się na przełomie grudnia i stycznia – zmieniłem jednak związane z nim plany i postanowiłem rozwinąć powiązany system walk. :)

 

31 XII / 1 XII

Możliwy event związany z tworzeniem (i wystrzelaniem!) własnych fajerwerków. Ten element wciąż stoi jednak pod znakiem zapytania – nie jestem pewien, czy zdążę z jego dokończeniem. :)

Dodatkowo już w styczniu w grze pojawi się nowy żywioł – Smok Piasku!

Kuźnia – Zakończenie Eventu

by gilfuin on Listopad 19, 2012

Z okazji zakońćzenia eventu Halloween uruchomiłem dwa kolejne budynki oraz dodałem zestaw nowych przedmiotów.

Siedziba Wampirów

  • Pozwala poświęcić armie stworzone podczas Eventu Halloween.
  • Poświęcone jednostki przemieniają się w Krwawe Mary – nieumarłe stwory, którymi można zarządzać za pośrednictwem zwierzyńca.
  • Mary przynoszą składniki niezbędne do tworzenia nowych przedmiotów (dostępnych w Kuźni).

Kuźnia

  • Pozwala tworzyć nowe przedmioty (Zbroję Mrozu oraz Wampirzą Zbroję).
  • Pozwala przetapiać rudę znalezioną w Kopalni (nie jest jeszcze dostępna).

Zbroja Mrozu

  • Wysoki współczynnik obrony.
  • Specjalny Efekt: Zwiększa szansę na przemianę w Smoka Lodu.

Zbroja Wampirza

  • Wysoki współczynnik obrony.
  • Specjalny Efekt: W trakcie Nowiu smoki noszące zbroję przyniosą z wypraw dodatkowe przedmioty.

Siedziba Hodowcy i Event Halloween

by gilfuin on Listopad 1, 2012

Dziś dodałem do gry zestaw nowych elementów.

Siedziba hodowcy

Dostępny jest nowy dział gry – Siedziba Hodowcy (nazywana też Smoczą Wioską). W tej chwili pozwala ona na zbudowanie dwóch struktur – Magazynu oraz Domu Strachów.

Siedziba - Lista Budynków

Magazyn

Magazyn pozwala przechowywać i organizować przedmioty zdobyte w grze.

W dziale „Przedmioty” obok każdej pozycji znajduje się strzałka umożliwiająca przeniesienie wybranego skłądnika do magazynu.

Magazyn - Wygląd

Dom Strachów

Dom Strachów pozwala przywołać armię stworów.

Dom Strachów

Profil Gracza

W profilu każdego z użytkowników dostępne są dwie nowe akcje:

  1. Zaatakuj – Wysyła armię z domu strachów. Zależnie rasy atakującego zwycięstwo może skutkować przemianą obrońcy w magiczne stworzenie (gdy atakujący jest wilkołakiem/wampirem/zombie) lub jego odczarowaniem (gdy atakujący jest tropicielem/czarownikiem/łowcą).
  2. Przestrasz – Zwiększa poziom strachu zarówno atakującego jak i obrońcy.

Event Halloween - Wygląd Profilu

Piątek Trzynastego

by gilfuin on Lipiec 13, 2012

Z okazji Piątku Trzynastego do gry wprowadziłem zestaw nowych opcji:

Klątwy i Księga Nieszczęść


Na każdej z wypraw dostępny jest nowy przedmiot – Księga Nieszczęść. Dzięki niej możliwe staje się rzucenie jednej klątwy na wybranego mieszkańca Nightwood.

Demony i Chochliki

Od ilości nałożonych na nas klątw zależy szansa na odnalezienie Chochlików i Demonów – specjalnych stworów, dzięki którym możemy zdobyć dodatkowe składniki.

Kolekcja

Demonolog - nowa kolekcja w grze

Dostępna jest również nowa kolekcja – „Demonolog”.

Opcje pozostaną w grze do końca następnego tygodnia. Po tym czasie szansa na ich odnalezienie zacznie stopniowo maleć.

Zagubione dzieci

by gilfuin on Czerwiec 3, 2012

W grze pojawiło się nowe osiągnięcie – „Piątka zagubionych”.

Piątka Zagubionych - Osiągnięcie w grze

By je zdobyć należy odnaleźć wszystkie dzieci, które zgubiły się w lesie Nightwood. Linki prowadzące do poszczególnych maluchów ukryłem w losowych miejscach gry.

Zabawę przygotowałem z myślą o Dniu Dziecka. Niestety problemy z internetem przeszkodziły mi w zaktualizowaniu gry 1 czerwca. Postanowiłem nieco zmienić formę eventu i – po wprowadzeniu kilku modyfikacji – umieścić go w grze dopiero dziś. :)

Event potrwa do końca tygodnia (dodatkowe opcje znikną w nocy z 10 na 11 czerwca).

Poszukiwanie Pisanek – Zakończenie Eventu

by gilfuin on Kwiecień 16, 2012

Wymiana pisanek

Dodałem opcję pozwalającą zamieniać pisanki na skarby. Zdobyć można przede wszystkim składniki szkoleniowe.

Wymiana pisanek na rpzedmioty

Prócz koloru pisanki wybrać można również jeden z trzech poziomów ryzyka – dodatkowe opcje dają niewielką szansę na odnalezienie cenniejszych skarbów.

Poszukiwanie pisanek

Do gry wprowadziłem dziś nowy przedmiot – Hełm Szalonego Archeologa.

Hełm szalonego archeologa - nowy magiczny przedmiot

Hełm wpływa na przedmioty znajdowane przez Smoka na wyprawie. Zwiększa szansę na odnalezienie nietypowych, kolekcjonerskich przedmiotów (jak pisanki czy runy), jednocześnie utrudniając zdobywanie tradycyjnych skarbów.

Poszukiwanie pisanek

by gilfuin on Kwiecień 7, 2012

Pisanki

W tą Wielkanoc w Nightwood dostępny jest zestaw nowych przedmiotów – kolorowych pisanek wielkanocnych.

Można wykorzystać je do:

  • Zdobycia osiągnięcia „Barwy Świąt”
  • Zdobycia składników i przedmiotów (opcja pojawi się po Świętach, w zakładce „Akcje i Zdarzenia”)
  • Zwiększenia ilości klanowych pisanek

Nowa wyprawa

W zakładce „wyprawy” umieściłem nową opcję. Dzięki niej gracze mogą wysłać smoka na wyprawę do siedziby wybranego klanu, gdzie gad masz szansę odnaleźć jedną lub kilka kolorowych pisanek.

Sukces wyprawy zależy od ilości jajek zgromadzonych przez dany Klan.

Klany

Klany zyskują możliwość gromadzenia pisanek i zapraszania graczy do swojej siedziby. Szansa na znalezienie pisanek zależy od ilości zdobytych jajek. Przewaga danego koloru daje dodatkowy bonus.

Dalsze plany

  • Po Świętach uruchomię opcję pozwalającą na przemianę zestawów jajek w przedmioty i składniki.
  • Dodam rankingi klanowe i informacje o aktywnych gildiach.

Dodatkowe uwagi

  • Pisanki są przedmiotami prywatnymi – handel nimi jest ograniczony.
  • Gildie nie tracą pisanek, gdy gracz odnajdzie jajko na klanowej wyprawie.

Dodano 14 IV

  • Event zakończy się 15 kwietnia o godzinie 23:59 (i 59 sekund ;) ).
  • Pisanki złożone w klanowym skarbcu nie powracają do ekwipunku graczy.
  • Gracze wciąż będą mieli szansę na zdobycie osiągnięcia lub uzupełnienie swojej kolekcji przedmiotów. Po zakończeniu eventu pojawi się nowa opcja związana z odnajdowaniem pisanek.

Dodano 16 IV

  • Wciąż jeszcze pozostał pozostało kilka smoków podliczenia w związku z listą popularnych klanów. Wyniki nie zmienią zapewne obecnego układu sił, dla porządku czekam jednak na pełen zestaw przed rozdaniem orderów. :)